Zarządzanie zmianą

1. Zmieniająca się organizacja – elastyczność współpracy między pracownikami w różnych lokalizacjach

  • co wywołuje zmiany w organizacji?
  • istota i rodzaje zmian w organizacji
  • dotychczasowe doświadczenia organizacji w aspekcie wymiaru stabilizacja - zmiana
  • elastyczna współpraca w ramach firmy – wypracowanie głównych założeń modelu komunikacji

2. Efektywna komunikacja jako priorytetowe narzędzie zarządzania w okresie wprowadzania zmian

  • przebieg procesu komunikacji w firmie i główne przyczyny jego zablokowania
  • komunikacja i informacja w organizacji
    - przebieg komunikacji jedno- i dwustronnej
    - znaczenie komunikacji pionowej i poziomej
  • konflikt oraz obniżenie efektywności pracy jako konsekwencja zablokowanego przepływu informacji

3. Model procesu zmian K.Lewina i E.H.Scheina w odniesieniu do zmian zachodzących

  • przygotowanie do zmian (analiza wewnętrznego i zewnętrznego rynku zmian)
  • budowanie kultury zmian
  • budowanie wspólnej wizji, zaangażowanie, plan zmian, przewidywanie oporu, umacnianie
  • struktura działań związanych z wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie

4. Rola menedżera w procesie wprowadzania zmian

  • odpowiedzialność za ludzi
  • odpowiedzialność za procesy
  • podawanie celów zmiany
  • informowanie
  • motywowanie
  • monitorowanie
  • inne

5. Komunikowanie pracownikom trudnych zmian

  • dopasowanie sposobu komunikowania do osobowości pracownika i wprowadzanej zmiany
  • podawanie celu przeprowadzanej zmiany (zarówno osobie zwalnianej jak i zespołowi, który pozostaje)
  • komunikowanie trudnych zmian
  • mówienie o konsekwencjach zmian
  • angażowanie kadry średniego szczebla zarządzającego do pomocy menedżerom w okresie wdrażania zmian

6. Zmiana odpowiedzialności

  • jakie są jej cele?
  • pokazanie atutów i rezerw wprowadzanej zmiany
  • zmotywowanie pracownika do przekazania części poprzedniej odpowiedzialności innej osobie w sposób efektywny
  • egzekwowanie trzymania się ustaleń dot. odpowiedzialności i nie angażowanie się w projekty za które odpowiedzialność oddaliśmy

7. Zmiana a styl zarządzania

  • jak wdrażać wizję zmian ( na bazie analizy strategicznej SWOT )
  • przewidywane konsekwencje zmian
  • analiza struktury działań związanych z wprowadzeniem zmian w przedsiębiorstwie
  • na jakim etapie zmian, na jakim etapie dojrzałości zespołu stosować jaki styl zarządzania (wg Blancharda)

8. Zespół w sytuacji zmian

  • syndrom myślenia grupowego
  • elastyczność podejmowania ról
  • pozytywne przeformułowania
  • radzenie sobie z emocjami w sytuacjach trudnych
  • rozwijanie umiejętności współpracy w sytuacjach pozornie niesprzyjających zespołowości
  • kooperacja między teamami w ramach organizacji

Audyty i diagnoza

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

czytaj DALEJ

Szkolenia

Szkolenia skierowane są do osób zarządzających zespołami w organizacjach. Proponujemy Państwu m.in.: KOMUNIKACJA W PROCESIE ZARZĄDZANIA ASERTYWNOŚĆ W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁOWOŚĆ - SPRAWNE FUNKCJONOWANIE GRUPY ZADANIOWEJ PROWADZENIE ZEBRAŃ, SPOTKAŃ, NARAD NLP W BIZNESIE, MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW, PROWADZENIE OCEN PRACOWNIKÓW, ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM, ZARZĄDZANIE PROJEKTEM itd.

czytaj DALEJ

Coaching

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Sprawdź

Doradztwo

Coraz częściej Kontrahenci pytają: jak zatrzymać pracowników, bo zmienił się rynek z rynku pracodawcy na rynek pracownika? jak zarządzać coraz to młodszym zespołem tzw. pokoleniem Y? Przeprowadziliśmy badania i odnieśliśmy sukces! Okazuje się, że pokolenie Y potrafi być kreatywne, potrafi pracować długofalowo dla jednego pracodawcy, potrafi wreszcie być lojalne trzeba tylko właściwie zarządzać kapitałem ludzkim i zmodyfikować swoje podejście do sposobu zarządzania na bardziej współczesne…

czytaj DALEJ
10 lat

doświadczenia na rynku szkoleniowo-doradczym

50+

zadowolonych
Klientów

2500+

uczestników szkoleń

600+

godzin coachingu
rocznie

40+

projektów doradczych
rocznie