- nauka przeprowadzenia efektywnej wizyty handlowej
- doskonalenie umiejętności nawiązywania długofalowych relacji z klientem
- praca nad elastycznym konstruowaniem oferty handlowej
- nauka dobrego diagnozowania potrzeb klienta i umiejętności podążania za nimi w rozmowie handlowej
- praca nad dobrą argumentacją
PROGRAM
1. Wyszukiwanie i klasyfikacja potencjalnych kontrahentów, przygotowanie się do rozmowy handlowej/spotkania handlowego- ustalenie klucza doboru kontrahenta
- ustalenie docelowych odbiorców
- klasyfikacja wg ustalonych kryteriów
- cele, zakładane rezultaty rozmowy handlowej/spotkania handlowego
- plan rozmowy/spotkania
- podział ról, zadań (jeżeli w spotkaniu uczestniczy 2 handlowców)
- potrzebne narzędzia, materiały
- zdefiniowanie ewentualnych problemów, z jakimi możemy się spotkać prowadząc rozmowę/spotkanie
- ocena własnego potencjału jako prowadzącego rozmowę/spotkanie (umiejętności, wiedza)
- wypracowanie modelu planogramu rozmowy handlowej/spotkania handlowego
- celowość
- przejrzystość
- zrozumiałość
- logiczność
- oryginalność
a. etap przygotowawczy - zdobycie informacji o rozmówcy i jego firmie oraz planowanie pracy i przygotowanie do wizyty
- elastyczne planowanie i wstępne określenie celów
- BATNA czyli najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia
- wyłowienie osób decyzyjnych
- dotychczasowi dostawcy
- ustalenie realności powodzenia naszej misji
- ustalenie sposobu kontaktu z potencjalnym klientem
- Telefoniczny,
- Internet,
- Poczta,
- Osobisty,
- Mix (T, I, P, O)
- umiejętność zadawania pytań
- umiejętność oceny, na czym zależy klientowi
- parafrazowanie i wyjaśnianie nieścisłości
- nawiązanie kontaktu z klientem - wytworzenie korzystnego klimatu
- artykulacja reguł rządzących spotkaniem d. etap rozmowy negocjacyjnej
- teoria „góry lodowej"
- ustępstwa
- wartość dodana
- rozwiązywanie problemów - skuteczna argumentacja
- sprzedaż warunkowa
- taktyka salami
- czysta sprzedaż (prezentacja oferty, rozwiewanie wątpliwości „cecha-zaleta-korzyść”)
- końcowe ustępstwa
- ostateczne rozstrzygnięcia
- podsumowanie negocjacji
- zamknięcie sprzedaży - podpisanie umowy przedwstępnej, uzyskanie zamówienia, parafowanie wspólnych ustaleń
4. Wizyta handlowa - sesja video
5. Psychologiczna typologia klientów- ja - inni
- cele - problemy
- zgodny - negujący
- dane
CZAS REALIZACJI WARSZTATU:
2 dni (18 jednostek dydaktycznych)