- sporządzanie budżetu czasu - na co zużywamy nasz czas?
- diagnozowanie tzw. „złodziei czasu” (także inni ludzie jako złodzieje czasu)
- sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu
- znajomość siebie - cele życiowe, cele zawodowe, cele interpersonalne, cele krótkoterminowe, cele długofalowe
- zjawisko wewnątrz i zewnątrz sterowności - rodzaje motywacji, w jaki sposób mogę wpływać na to, co dzieje się w pracy, w życiu
- ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
- analiza zadań według zasady Eisenhowera
- zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści
- wybór zadań, które można delegować
- zasady jasnego i precyzyjnego przekazywania zadań
- komu zlecić zadanie - dobór zadań do osób
- opór w delegowaniu - dlaczego niektórzy kierownicy nie korzystają z tej techniki delegowania?
- krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?
- zasady i techniki planowania
- pomoce w planowaniu (programy komputerowe, kalendarze, planery)
- elementy planowania projektów
- tworzenie harmonogramu zadań - wykres Gantta
- kontrola przebiegu pracy
- kontrola osiągniętych celów
- przegląd i ocena dnia (samokontrola)
- racjonalne odbywanie narad i spotkań
- rozmowy dwustronne
- rozmowy telefoniczne
- prowadzenie korespondencji
- przygotowanie list kontrolnych i arkuszy roboczych
Czas realizacji warsztatu:
2 dni (18 jednostek dydaktycznych)