- jakie są oczekiwania nowego pracownika wobec podjętej pracy
- jakimi celami i motywami kierował się nowy pracownik w momencie zatrudnienia w firmie
- spotkania grupowe
- spotkania indywidualne
- nauka efektywnego wyznaczania celów
- generalne i szczególne
- analiza odbiorców (m.in. pod względem doświadczenia zawodowego i oczekiwań...)
- sposoby koncentrowania uwagi nowego pracownika
- adaptacja w nowym miejscu pracy – co wpływa na pozytywne przyjęcie nowego pracownika przez zespół
- kwestionariusz motywacji – ja i mój podwładny
- teoria Maslowa
- sztuka chwalenia (model UF)
- umiejętność dawania konstruktywnych informacji zwrotnych (model FUKO)
- moje nastawienie a nastawienie pracownika
- wiedza z zakresu komunikacji
- korzystanie z instrukcji stanowiskowych
- informacje, które muszą zostać przekazane
- czas – ilość spotkań i czas ich trwania
- cele szkolenia
- uczestnicy – specyfika stanowisk
- etapy szkolenia na danym stanowisku
- ramowy program szkolenia
- zasady przekazywania instruktażu dla poszczególnych typów stanowisk
- dobór sposobu przekazania instruktażu dla poszczególnych typów stanowisk
- sposoby weryfikacji wdrożenia instruktażu dla poszczególnych typów stanowisk
- dobór skutecznej argumentacji
- zakończenie instruktażu - sposoby posumowania
- materiały dot. stanowiska pracy
- narzędzia pracy
- dla firmy
- dla brygadzisty
- dla nowego pracownika
- w czasie trwania okresu próbnego lub tuż po jego zakończeniu
- pracowników poniżej roku pracy
Czas realizacji warsztatu:
2-3 dni (18-27 jednostek dydaktycznych)